Μνημεία
της παγκόσμιας και ελληνικής αρχιτεκτονικής.
Εμπνευσμένοι από ένα σουρεαλιστικό έργο του Σαλβαντόρ Νταλί με τίτλο «Οι ελέφαντες», φτιάξαμε τις δικές μας δημιουργίες προσπαθώντας να μπούμε λίγο στο πνεύμα της σκέψης του...
Κατασκευές
με χαρτόκουτα από τα τμήματα Γ1, Δ1, Δ2, Ε2.
Είδαμε
τα έργα σε ψηφιακή μορφή, τα παρατηρήσαμε, τα μελετήσαμε, συζητήσαμε για αυτά
και τελικά κατασκευάσαμε τις μακέτες με την βοήθεια της κόλλας, των χαρτονιών
και αφού τα τελειώσαμε, τα ζωγραφίσαμε με τέμπερες.
Εμπνευσμένοι από ένα σουρεαλιστικό έργο του Σαλβαντόρ Νταλί με τίτλο «Οι ελέφαντες», φτιάξαμε τις δικές μας δημιουργίες προσπαθώντας να μπούμε λίγο στο πνεύμα της σκέψης του...
Αυτή
η διαδικασία πολλές φορές φανερώνει τις ιδιαίτερες σκέψεις του κάθε παιδιού
αφού εκτός από τα δύο ζώα καλούνται να ζωγραφίσουν ό,τι θέλουν αυτά, χωρίς
καμία δεύτερη σκέψη, ό,τι τους έρχεται στο μυαλό. Κάποια ζωγραφίζουν κάτι που
είδαν ή τους έκανε εντύπωση πρόσφατα και κάποια άλλα επηρεάζονται από τα
παιχνίδια τους, τους αγαπημένους τους ήρωες αλλά και τις καθημερινές ασχολίες
τους.
Βλέποντας
το πρωτότυπο έργο, το πρώτο πράγμα που σκεφτόμαστε είναι ότι δεν
μοιάζει καθόλου με τα έργα των μικρών μαθητών. Η απάντηση είναι απλή:
δίνουμε τα ερεθίσματα στο παιδί και το αφήνουμε εντελώς ελεύθερο να
δημιουργήσει ό,τι αυτό θέλει. Φυσικά κατά την διάρκεια των εργασιών
προτείνουμε λύσεις και ιδέες αλλά η τελική απόφαση είναι δική του.
Τζάκσον Πόλοκ: Τμήματα Β1, Β2 και Γ1 στο μάθημα των Εικαστικών
Ο Τζάκσον Πόλοκ (Paul Jackson Pollock) είναι Αμερικανός ζωγράφος, πολύ
δημοφιλής στην Αμερική. Γεννήθηκε το 1912 και μεγάλωσε στην Αριζόνα της
Αμερικής και η οικογενειακή του κατάσταση εκείνα τα χρόνια ήταν ιδιαίτερα
περίπλοκη καθώς μετακόμιζε συνέχεια σε διαφορετικές πόλεις και πολιτείες.
Σε ηλικία 17 ετών μετακόμισε στην Νέα
Υόρκη όπου και σπούδασε ζωγραφική.
Το 1944 παντρεύεται την ζωγράφο Λη Κράσνερ η οποία εργάζεται για την
συντήρησή τους έτσι ώστε ο Πόλοκ να αφοσιωθεί ολοκληρωτικά στην ζωγραφική.
Ο καλλιτέχνης ζωγράφιζε ασταμάτητα
επινοώντας την τεχνική του «σταξίματος». Οι πίνακές του που πήραν μεγάλη
δημοσιότητα και αναγνώριση θεωρούνται ως «αφηρημένη τέχνη μεγάλων διαστάσεων».
Κολάζ: Στο μάθημα των Εικαστικών
Θέμα ελεύθερο.
Μπορούμε άραγε να ζωγραφίσουμε χωρίς
μπογιές; Ναι. Σε μια απλά σχεδιασμένη εικόνα επιλέγουμε τα χρώματα και αντί για
μαρκαδόρους, ξυλομπογιές, πινέλα, χρησιμοποιούμε κόλλα και χαρτιά. Χαρτιά όλων
των ειδών, χοντρά, λεπτά, γυαλιστερά, χαρτοπετσέτες, χαρτόκουτα, περιοδικά,
εφημερίδες κτλ. Καμιά φορά και υφάσματα ή άλλα υλικά.
Με αυτήν τη δραστηριότητα εξασκούμαστε
στο να αναγνωρίζουμε λεπτές χρωματικές ποιότητες (π.χ. διάφορα είδη μπλε:
γαλάζιο του ουρανού, μπλε του ωκεανού, μπλε της σημαίας, μπλε-μωβ κτλ), να
χρησιμοποιούμε τα χέρια μας, τα δάχτυλά μας προσπαθώντας να κόψουμε το χαρτί
(αν παρατηρήσετε θα δείτε ότι τα περισσότερα χαρτάκια του κολάζ είναι κομμένα
με τα χέρια) καθώς και να μάθουμε να επαναχρησιμοποιούμε άχρηστα υλικά.